måndag 21 maj 2007

Ny hobby



Jag har blivit en av de människor som för inte så länge stod mig upp i halsen. Jag pratar gärna färgval, gardinlängd och tekniker för listmålning. Jag spenderar de flesta lediga timmar med att spackla och slipa och jag plockar på mig gamla saker att förtrolla till nya. Lägenheten har fått en vägg mindre – 800 kg murbruk bars ner av pappa och Ulf när jag föreläste på SSU:s fantastiska Afrikakonferens förra helgen. Vi har målat tak och väggar - Monaco mjuk ihop med kritvitt är basen. Mycket kristall och både guld och virkerier i gardinerna. Jag kommer bo som en prins.

Flyttar in på riktigt på onsdag – då är golven slipade och sängen på plats.

Tre lärdomar av de senaste veckorna:
-Riv väggar innan ni slipar golv. Nerifrån och upp-taktiken gäller endast när man bygger hus – inte när man river väggar.
-Mamma och Pappa är världens bästa!
-Nästa gång… blir det inte ett renoveringsprojekt.

Jag har en tigersåg med diamantblad om någon behöver låna



1 kommentar:

Boutani sa...

Tjena Åsa! Du vet att jag står i kö för tigersågen... ;) Jag är tillbaka i Stockholm runt den 17:e juni. ses då.