fredag 16 mars 2007

Ibland skriker magkänslan WOOOOWW

Jag ska öppningstala för mina idoler idag. Unga politiska tänkare som tar debatt och uttrycker sig så att andra lyssnar.

Ungkulturdagarna i Hallunda är en tummelplats för kulturaktiva coola människor över hela landet. Det är en helg sprängfylld av
inspiration, pepp, workshops och scenkonst. Jag ska låta mig inspireras och uppleva föreningsarbete som ger verkliga avtryck.

Mitt budskap idag kommer att vara att alla människor bär på något de vill berätta och att kultur är ett av de absolut kraftigaste verktygen vi har för att förmedla våra historier.

Den 8 mars var jag på feminstas träff på 68:an. Den inleddes av en proggsångare, Hur 60-tal känns inte det? Nåväl. Sen var det dialog med Mona Sahlin. Hon får ut sitt budskap i ord. Vass på scen. Hon pratar om fokrörelse, om massopinion, om vred samhällsdebatt och utrymme för nya visioner. Mona blir bra. Men hon behöver fler verktyg än vad socialdemokraterna idag klarar av eller levererar för att få ut sitt budskap.

Det skapande är i centrum men som övergripande tema finns budskapet. Jag önskar att de jag kommer träffa i helgen skulle vara på samma ställe som Mona Sahlin i helgen. Så är det inte.

Inga kommentarer: