tisdag 9 januari 2007

Hyllning till MSN

Jag hittade till msn mycket senare än många andra. Innan dess var det telefon som gällde. Nu ligger vår fasta telefonkostnad på runt 54 kronor i månaden (telia lost us).. Men fast telefon spelar iofs ingen roll. Jag ska flytta nu alldeles snart. Jag vet inte riktigt vart till än.

Egentligen är jag nog lite orolig, men samtidigt inte. Jag har inte haft särskilt mycket som håller mig till mitt hem de senaste åren. Böckerna finns i Sjötorp. Just nu är jag mest jag rädd att jag kommer vara svårtillgänglig på msn. Eller kanske snarare att msn kommer vara svårtillgängligt för mig.

Att Jonas bor på Cypern, Igor i Moldavien eller Kristoffer i Norge spelar ingen roll. De är, just nu, lätttillgängliga för mig. Att Erik, Jonas o Peter är i Göteborg gör inte heller så hemskt mycket. Snackar mer med dem än många som finns i mitt nära liv i Stockholm. Det vore iofs juste om de vill flytta till Stockholm...

TV-tittandet blir roligare och godissuget större när jag snackar med Kristofer samtidigt. Den tråkigaste textbearbetningen kan ändras till solsken genom en hälsning från någon jag aldrig träffat.

Fler människor borde ha msn. Och jag borde ha ett ställe med internet att bo på efter den sista januari. Tycker jag.

Ses i det virtuella!

Telefon är för mesar!

1 kommentar:

Big Kahuna sa...

Suck. Tacka vet jag gammal, hederlig, koppartråd! Sådetså!